Glaciers - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van CREP - WaarBenJij.nu Glaciers - Reisverslag uit El Calafate, Argentinië van CREP - WaarBenJij.nu

Glaciers

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg CREP

16 November 2019 | Argentinië, El Calafate

Oeps, de tijd vliegt. De bootreis was fantastisch. Prachtige uitzichten buitengewoon vriendelijk personeel en heel veel leuke kletspraatjes met medepassagiers uit allerlei landen. Uit Nederland maar 3 jongelieden. Mix van oud en jong, allemaal bergschoenen aan en gezellig.
Slapen in een kajuit viel reuze mee en overdag beetje lezen, beetje buiten wandelen beetje natuur kijken en beetje babbelen. Geen luxe en geen alcohol, maar (verder) absoluut geen afzien.
In Puerto Natales precies het goede hotelletje geboekt (en dus dag verlengd). Finse en Chileense eigenaren, die hun hotel langzaam aan het uitbreiden zijn. Uiteraard Torres del Paine bezocht. Prachtig park maar de echte torens lagen een tikkie in de wolken. Dat kwam onze verbeeldingskracht ten goede want we zagen vervolgens overal torens die almaar groter werden. Verder in het park diverse wandelingetjes gemaakt.
We willen alle vervoermiddelen gebruiken, dus de bus naar El Calafate. 5 uur genoten van de chileense en argentijnse pampas en echte gauchos aan het werk gezien.
In El Calafate een hotelletje dat wat minder was, maar goed bed en goede douche. Ertegenover een leuk jongerencafé waar we wat ipaatjes hebben genuttigd. De jeugd bleef nog lang en rumoerig hangen, wat wel jammer was, want hotelkamer van mij en Ellen was er rechttegenover en de kamer was zo warm dat het raam wel wijd open moest. Ach ja, dat hadden we 37 jaar geleden in Finland ook tijdens het midzomernachtfeest.
Dus ander hotel gevonden en schot in de roos. Oude hacienda aan een baai met vogelreservaat erachter. Toen we aankwamen schrokken we van het vervallen uiterlijk, maar nooit op de eerste indruk afgaan. Fantastisch met schitterende uitzichten heel aardig en gezellig personeel en een tangovoorstelling bij het eten. Twee prachtige wandelingen in de "tuin" gemaakt.