Santiago in rep en roer - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van CREP - WaarBenJij.nu Santiago in rep en roer - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van CREP - WaarBenJij.nu

Santiago in rep en roer

Door: Pim

Blijf op de hoogte en volg CREP

24 November 2019 | Chili, Santiago de Chile

Na een relaxt tripje in iets meer dan 2,5 uur over de Andes gevlogen. Vliegtuig zat vol met aanhangers van Riverplate die naar de Zuid-Amerikaanse versie van de Champions League gingen in Lima (verplaatst ivm onlusten in Santiago). Enthousiaste mensen en in gesprek met Pedro gaf hij aan dat het zijn duurste aankoop ooit was en dat hij het in termijnen moest afbetalen. Prima sfeer in vliegtuig en aankomsthal, met prachtige liederen. Na een tumultueuze eindfase heeft het Braziliaanse Flamengo met 2-1 gewonnen.
Aangekomen in Santiago wisten we inmiddels dat ons hotel dicht bij Plaza Italia stond en onze taxichauffeur nam ook wel een bijzondere route.
Een gratis welkomsdrankje stond al voor ons te wachten op het dakterras en we waren benieuwd of we iets van de onlusten zouden merken. Er waren wel opvallend veel mensen op de been, maar de sfeer leek goed.
Vanuit het dakterras kon je Plaza Italia niet zien vanwege veel bomen, maar horen des te beter. Op enig moment stond er een bouwkeet in brand en de stank van plastic en rubber vermengde zich met traangas. We besloten om veilig in het hotel te eten en de maaltijd was subliem. Op weg naar de kamers nog een praatje gemaakt met de bediening en nog even een blik op straat geworpen. Het leek rustiger, maar de geur van traangas was nog duidelijk aanwezig.
'S nachts heb ik enorm liggen woelen en last van mijn maag gehad. Ik vervloekte de heerlijke kingscrab, maar Carla en Radboud hadden nergens last van en gingen gezellig door Santiago wandelen. Ik heerlijk hele dag in bed en Ellen uit bezorgdheid niet ver weg. Pas nu lijkt het te zakken, dus hopelijk kunnen we morgen de private tour door Santiago doen.

• 24 November 2019 - 07:15

Suzanne:

Aaah broer, hopelijk gaat het weer beter met je en worden julie veilig door Santiago geloodst.
    Geniet van laatste dagen daar. Verheug me op de foto s.

• 24 November 2019 - 16:24

Pul En Anneloes:

Hopelijk is je maag weer beter, Pim. Altijd vervelend op reis.
    Wat zal de vlucht over de Andes mooi geweest zijn.
    Pas goed op in Santiago. Alvast een goede terugreis.
    “Leave your footsteps, bring back memories”.
    Liefs